مه ساز و رطوبت ساز

دستگاه های مه ساز که در داخل سالن قرار داده می شوند قطره هایی به قطر ۱۰ تا ۱۵ میکرون تولید می کنند که به راحتی تبخیر می شوند و میزان نم باقی مانده سالن را به حداقل رسانده رطوبت را در آن پخش می نماید و به حدود ۸۰ درصد می رساند. مسیر مه پاش ها باید در محل ورود هوای گرم باشد تا از اضافه شدن گرما به سالن جلوگیری کنند.

برای افزایش کارایی این روش باید در قسمت های میانی سالن نیز تعداد کافی مه پاش نصب شود. مه پاش هایی که تولید قطره هایی با قطر بیش از ۳۰ میکرون می کنند که کمتر مورد توجه و تقاضا قرار می گیرند.

مه ساز و رطوبت ساز با فشار کم

در این روش، سوراخهایی بر روی لوله های کشیده شده در سرتاسر آشیانه ایجاد می نمایند که با جریان یافتن آب با فشار کم در آنها، قطرات آب در فضا پخش می شود. بدین ترتیب با مرطوب شدن طیور، موجبات خنک شدن آنها فراهم می شود.

مه ساز و رطوبت ساز با فشار زیاد

در این روش، نازل کننده های مخصوصی بر روی لوله های کشیده شده در آشیانه تعبیه می شوند که با جریان یافتن آب تحت فشار بالا به داخل این لوله ها، آب به صورت قطرات بسیار ریزی از طریق روزنه ها در محیط پخش می شود. این روش تاثیر خنک کنندگی بسیار خوبی برای هوای موجود آشیانه دارد و می تواند با یک سنسور دمایی و یا رطوبت سنج اتوماتیک عمل کند.

مه ساز و رطوبت ساز ( پوشال / هواکش )

در این روش هواکشها هوا را از طریق یک پوشال یا پد سلولزی مرطوب و خیس به درون آشیانه می کشند. این هوای مرطوب موجب کاهش درجه حرارت و خنک شدن هوای ورودی می شود.

مه ساز و رطوبت ساز (مه پاش / هواکش )

در این روش هوای ورودی از طریق یک کلاهک که در آن مه ساز با فشار قوی نصب گردیده مرطوب می شود و همزمان با این عمل درجه حرارت های ورودی کاهش می یابد.


http://www.hovabator.ir/%D9%85%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2.html