پرورش دهنده طیور

مهدی امامی هستم متخصص جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی و بومی

پرورش دهنده طیور

مهدی امامی هستم متخصص جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی و بومی

  • ۰
  • ۰

 

حتما تا حالا اسم کلمه میکسر مرغداری رو شنیدید ولی نمیدونید چیه و چه کاربردی داره و یا اینکه قصد خریدش رو دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیاورید، توی این نوشته میخوام شما رو با میکسر مرغداری و کاربردهای آون و البته اهمیت آن در پرورش مرغ آشنا کنم ، با من همراه باشید. 

خب توی بحث پرورش مرغ و در کل طیور ، جیره غذایی اهمیت زیادی داره و حتما باید مرغ و خروس ها و سایر طیور را با جیره مخصوص خودشون که دارای ترکیب مشخصی از انواع ویتامین ها ، پروتئین کربوهیدرات و مواد معدنی هستند، تغذیه کنید. 

مثلا در مرغ های تخمگذار باید کلسیم ، پروتئین و ی سه چیزای دیگه وی جیره غذایی شون زیاد باشه ولی در مرغ های گوشتی باید کلسیم کمی وجود داشته باشد اما چربی و کربوهیدرات زیادی موجود باشد که همه اینا باید توسط یک جیره نویس ماهر نوشته بشه و در اختیار مرغدار قرار بگیره.

اینجاست که میکسر مرغداری وارد کار میشه ، مرغدار انواع مواد غذایی مورد نیاز مرغ ها رو وارد دستگاه خردکن یا همون آسیاب میکنه و اونا رو کاملا پودر و قابل هضم برای مرغ ها میکنه و سپس این مواد وارد میکسر میشن و کاملا یکدست میشن 

این مواد در داخل میکسر به قدری هم زده می شوند که کاملا همگن و یکدست بشن و برای هر مرغ مقدار معینی از هر ماده غذایی برسه ، یعنی اگه مواد غذایی رو با استفاده از میکسر هم نزنیم و یک دست نکنیم امکان داره برخی از مرغ ها پروتئین زیادی دریافت کنن و برعکس برخی دیگر پروتئین کم و کلسیم بیشتری دریافت کنه که هر دوی این مرغ ها دچار بیماری ها و عوارض زیادی خواهند شد که در نهایت تلفات شدید گله رو به دنبال خواهد داشت. 

  • ۹۹/۱۱/۱۹
  • دستگاه جوجه کشی هواباتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی