پرورش دهنده طیور

مهدی امامی هستم متخصص جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی و بومی

پرورش دهنده طیور

مهدی امامی هستم متخصص جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی و بومی

  • ۰
  • ۰

پرکن ها به منظور جداکردن پر طیور بدون اسیب به لاشه مورد استفاده قرار میگیرند. در کشتارگاه های بزرگ، این مورد توسط دستگاه های مخصوصی انجام میشود که به سرعت عمل پرکنی را انجام میدهند ولی برای کاربران محلی و کاربرانی که تعداد پرنده های کمتری دارند نیاز به استافده از ابزارهای کوچکتری می باشد که امکان پرکنی را سریعتر و با صرف هزینه ی کمتری انجام دهند. از این رو بهترین نوع برای این افراد استفاده از پرکن های پرتابل یا اصطلاحا پرکن های معمولی قابل حمل می باشد. این نوع از پرکن ها بسته به نوع پرنده متفاوت می باشند.

پرکن بوقلمون :

این نوع از پرکن مناسب برای پرکنی از بوقلمون می باشد. توجه داشته باشید که امکان استفاده از پرکن های طیور بار یکدیگر وجود ندارد برای مثال از پرکن بلدرچین نمی توان برای پرکنی از بوقلمون استفاده کرد . دلیل ان تفاوت بسیار زیاد بین اندازه ی لاشه ی دو پرنده می باشد.

یکی از قسمت های اساسی و مهم پرکن بوقلمون ، انگشتی نام دارد. انگشتی وسیله ای می باشد که بدنه لاشه به ان برخورد کرده و بدین ترتیب عمل پرکنی انجام میگیرد. از این رو این قسمت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

پرکن های بوقلمون نسبت به پرکن های مرغ و بلدرچین از اندازه ی بزرگتری برخوردار بوده و از سویی دیگر دارای موتوری قدرتمند نیز می باشند که با توجه به وزن بالای پرنده و نیاز به چرخاندن این وزن بالا بسیار مورد نیاز می باشد . از سوییی دیگر انگشتی های مورد استفاده برای این پرنده نسبت به انگشتی های سایر طیور بزرگتر نیز می باشند. توجه داشته باشید که فاصله ی بین انگشتی ها نسبت به سایر طیور نیز بیشتر است . دلیل تمامی این موارد وزن و اندازه جسه ی پرنده می باشد که سبب این اختلاف ها شده است.

نکته ی مهم دیگر نیز توجه به جنس بدنه می باشد . بدنه ی داخلی که به صورت مستقیم با لاشه سروکار دارد یا باید از پلاستیک ساخته شود و یا از استیل نگیر چراکه یکی از مرسومترین کارها در پرکنی ابریزی همزمان بر روی لاشه ی پرنده می باشد.

ابریزی در دو مرحله انجام میشود. در یک مرحله لاشه قبل از پرکنی در داخل آب گرم قرار میگیرد. در نتیجه پوست آن نرم می شود. سپس لاشه به داخل دستگاه منتقل شده و هین پرکنی نیز به منظور پرکنی بهتر و جلوگیری از اسیب به لاشه بر روی لاشه اب ریخته میشود پیشنهاد میشود این اب اب ولرم باشد تا از اسیب به بافت های لاشه نیز جلوگیری شود.

موتور پرکن بخصوص در پرکنی از بوقلمون اهمیت بالایی دارد چرا که وزن بوقلمون بالا بوده و در صورتی که موتور شرایط مناسبی برای چرخاندن صحیح لاشه نداشته باشد سبب آسیب به کل دستگاه و همینطور امکان اسیب به لاشه میشود . چرا که توان چرخاندن لاشه را نداشته و لاشه با توان کمی گردش پیدا میکند درنتیجه آسیب به لاشه امکان پذیر می باشد .

از دیگر مواردی که میتوان به ان اشاره کرد ، مصرف برق دستگاه می باشد . توجه داشته باشید که برخی از پرکن ها امکان قرار گرفتن دو یا سه لاشه ی بوقلمون به صورت همزمان را دارند و در کمتر از 5 دقیقه پرکنی را انجام میدهند . این دستگاه ها مصرف انرژی پایینتری نسبت به نمونه های مشابه با امکان پرکنی از یک پرنده را دارند و در اصطلاح بسیار به صرفه تر هستند.

  • ۰۰/۰۵/۱۰
  • دستگاه جوجه کشی هواباتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی