پرورش دهنده طیور

مهدی امامی هستم متخصص جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی و بومی

پرورش دهنده طیور

مهدی امامی هستم متخصص جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی و بومی

  • ۰
  • ۰

توجه به سیستم های گرمایشی در سالن های پرورش طیور به دلیل سیستم ایمنی ضعیف طیور بسیار مهم می باشد . این مهم بخصوص در محیط هایی که زمستانی سخت و سرد دارند اهمیتی دو برابر پیدا میکند.

در این مقاله راهنمایی جامع در مورد انتخاب دستگاه گرمایشی مناسب برای استفاده در سالن های پرورش طیور را خواهیم اورد .

انتخاب دستگاه مناسب :

در وحله ی اول باید نوع طیور و همینطور شرایط تهویه سالن مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس ان سیستم گرمایشی انتخاب شود . برای مثال در سالنهایی که شرایط تهویه مناسبی ندارند استفاده از سیتسم های گرمایشی که امکان تولید آلاینده ها را دارند بسیار خطرناک بوده و امکان اسیب رساندن و تلف کردن تمامی طیور را خواهد داشت . بنابراین در اولین قدم باید دستگاه بر اساس نوع سالن و نوع پرنده انتخاب شود .

در سالن هایی که سیستم تهویه ی مناسبی دارند استفاده از جت هیتر ها سبب افزایش راندمان کاری خواهد شد. این مورد در سالن هایی که پرنده ها نسبت به الاینده ها حساس بوده و تهویه هم به خوبی نمی باشد شرایطی متفاوت خواهد داشت. بدین ترتیب که در چنین سالن هایی پیشنهاد میشود از هیترهای اتش درون استفاده شود و از جت هیترها استفاده نشود.

انتخاب جت هیتر مناسب :

جت هیتر یا هیتر موشکی شکلی شبیه به موشک دارد . در ساختار ان یک مشعل وجود دارد که گرما را با توجه به سوختی که دارد تولید میکند . سوخت می توان به صورت گاز مایع یا شهری باشد و یا اینکه از گازوئیل برای سوخت استفاده شود.

در ساختار جت هیتر مشعل پس از فن قرار میگیرد و فن با قدرت بالایی دمای تولیدی توسط مشعل را به بیرون از دستگاه منتقل کرده و در نتیجه گرما به جریان می افتد. در این ساختار اگر از دودکش استفاده نشود تمامی الاینده های تولیدی به داخل سالن منتقل خواهد شد که در صورتی که سیستم تهویه مناسب باشد مشکلی از این نظر برای کل سیستم ایجاد نخواهد شد.

بدنه :

امکان تولید دستگاه با دو بدنه مهیا شده است . به طور کلی با توجه به وجود رطوبت در داخل سالن، بدنه باید در مقابل زنگ زدگی ها مقاوم باشد . از این رو بدنه یا از استیل نگیر ساخته میشود که به طور کامل در مقابل زنگ زدگی ایمن است و یا از گالوانیزه با رنگ روغنی استفاده میشود که دستگاه را به میزان بسیاری در مقابل زنگ زدگی ایمن نگه میدارد.

هر دو مورد برای استفاده در سالن های مرغداری مناسب می باشند که استیل به دلیل جنس بدنه و الیاژ ان قیمتی بیشتر داشته و در مقابل طول عمر بیشتری هم خواهد داشت.

سوخت مصرفی :

بسته به نوع دستگاه تولیدی امکان استفاده از سوخت گازی ، گازوئیلی و ترکیبی از هر دو در دستگاه ها وجود دارد . در سیستم های ترکیبی دو نوع مکانیزم برای مصرف وجود دارد که استفاده از دستگاه را بخصوص در شرایطی که امکان کاهش فشار گاز یا هر مشکل دیگری وجود دارد مهیا خواهد کرد و سالن از خطرات احتمالی کاهش دما دور خواهد ماند .

البته امکان استفاده از جت هیترهای برقی نیز وجود دارد . این نوع از جت هیترها با استفاده از نیروی برق کار کرده و المنت های گرمایی دمای مناسب برای آنها را فراهم میکنند و سپس توسط فن گرما در سالن پخش میشود.

 

  • ۰۰/۰۵/۲۰
  • دستگاه جوجه کشی هواباتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی