پرورش دهنده طیور

مهدی امامی هستم متخصص جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی و بومی

پرورش دهنده طیور

مهدی امامی هستم متخصص جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی و بومی

  • ۰
  • ۰

استفاده از دستگاه های جوجه کشی در سال های اخیر رواج بسیاری داشت است. اما هزینه های بالای خرید دستگاه های اماده بخصوص برای افرادی که بیشتر به منظور تفریح اقدام به جوجه کشی می کنند ، عقلانی نمیباشد. از این رو میتوان با استفاده از برخی از دستگاه های و تجهیزات جانبی اقدام به طراحی و ساخت دستگاه جوجه کشی کرد. دستگاه های جوجه کشی که به صورت دستی ساخت شده بدون شک، از نظر کارایی ضعیفتر از نمونه های کارخانه ای می باشند.

برای ساخت دستگاه جوجه کشی در خانه به این موارد نیاز دارید :

- چهار چوب : این چهارچوب می تواند به صورت یک کارتن باشد یا یونولیت یا هر چهارچوب دیگری . میتوانید با استفاده از چوب یا فلز اقدام به تولید یک چهارچوب نیز کنید. در نمونه هایی که با کارتن درست میشوند، با توجه به وجود رطوبت در داخل دستگاه، امکان استفاده بیش از یک سری یا حداکثر 2 سری وجود نخواهد داشت. از این رو در انتخاب نوع بدنه و هزینه هایی که برای شما در پی خواهد داشت توجه لازم را دشته باشید.

عدم خروج کنترل نشده ی دما و رطوبت از دستگاه موردی می باشد که باید در زمان طراحی و تولید بدنه ی دستگاه به ان توجه کنید. بخصوص در نمونه های کارتنی سعی کنید با استفاده از چسپ یا ... اقدام به بستن تمامی درز های کارتن کنید تا هیچ دما و رطوبتی بدون کنترل از دستگاه خارج نشود.

- سیستم گرمایشی : برای تامین سیستم گرمایشی، میتوانید از لامپ یا المنت استفاده کنید. لامپ در این موارد هم ارزان تر است و هم اینکه دردسر کمتری دارد و پیدا کردن آن در بازار نیز بسیار آسان است. کافی است یه لامپ رشته ای تهیه کنید. میزان توان لامپ بستگی به اندازه ی چهارچوب دستگاه و همینطور دمای محیط دارد. ذکر این نکته ضروری است که لامپ باید حتما لامپ رشته ای باشد. لامپ رشته ای گرمای زیادی تولید میکند و همین مورد سبب گرم شدن داخل دستگاه می شود. بنابراین به فکر لامپ کم مصرف یا ال ای دی نباشید ، اینجا هدف فقط تولید گرما می باشد.

- سیستم رطوبت : برای تامین رطوبت هم میتوان از دستگاه های رطوبت ساز اتوماتیک استفاده کرد و هم اینکه از ظرف اب استفاده کرد. استفاده از ظرف اب در مراحل ابتدایی و برای تست بهتر می باشد. ظرف اب را زیر لامپ قرار دهید، بین ظرف و لامپ یک فن کوچک کامپیوتر قرار دهید . همین مورد میتواند رطوبت را در کل دستگاه پخش کند و از سویی دیگر گرما را سریعتر به اب برساند.

- شانه : استفاده از شانه جوجه کشی می تواند در افزایش راندمان دستگاه تاثیر بسزایی داشته باشد. مخصوص اگر شانه از نوع موتور دار نیز باشد. به این سیستم ترنر گفته میشود که موتور خود اقدام به چرخاندن شانه ی متصله میکند .

-کنترلر : استفاده از یک کنترلر هر چند ساده میتواند در بهبود عملکرد دستگاه تاثیر بسیاری داشته باشد. این عملکرد شامل اقدامانی همچون تنظیم میزان چرخش و در صورت استفاده از سنسور ، کسب اطلاع از دما و رطوبت دستگاه خواهد بود.

- دماسنج یا سنسور : باید از یک دماسنج و رطوبت سنج به منظور تشخیص دقیق دما و رطوبت استفاده شود. استفاده نکردن از هرکدام از این موراد میتواند دستگاه را به صورت کامل ناکارامد کند و هیچ راندمانی گرفته نشود.

  • ۰۲/۰۷/۲۰
  • دستگاه جوجه کشی هواباتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی