پرورش دهنده طیور

مهدی امامی هستم متخصص جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی و بومی

پرورش دهنده طیور

مهدی امامی هستم متخصص جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی و بومی

  • ۰
  • ۰

تجهیزات مورد استفاده در سالن های پرورش طیور بسته به نوع پرورش و طیور پرورشی در آن متفاوت می باشد. در این مقاله به معرفی برخی از این تجهیزات پرداخته و راهنمایی در مورد انتخاب بهترین نمونه را انجام داده ایم.

تجهیزات گرمایشی :

از جمله تجهیزات مرغداری که باید از انها در مرغداری ها استفاده کرد، سیستم های گرمایشی می باشد. سیستم های گرمایشی باید توان تولید گرما در فصول سرد سال را داشته باشند. نوع هیترهای مورد استفاده با توجه به نوع پرنده و شرایط تهویه سالن انتخاب میشود .

- جت هیتر : جت هیتر ها از متداولترین نوع هیترهای مورد استفاده در سالن های پرورش طیور می باشند که به دلیل امکان نصب از ارتفاع و همینطور افزایش میزان جریان دهی هوایی داخل سالن، اولین توصیه برای سالن های پرورشی در نظر گرفته میشوند. دقت کنید که جت هیترهای مورد اشاره، جت هیتر های بدون دودکش هستند و الاینده هایی را به همراه تولید گرما وارد سالن می کنند. این نوع جت هیترها فقط و فقط مجاز به استفاده در سالن هایی می باشند که از نظر تهویه دارای سیستم تهویه کامل بوده و مشکلی از این بابت نداشته باشند چرا که تهویه ضعیف سبب آسیب حتمی به طیور و از بین رفتن آنها خواهد شد .

با توجه به موارد اشاره شده راندمان گرمای تولیدی این نوع از جت هیتر ها 100 درصد می باشد .

- هیتر های کابینتی : این نوع هیتر ها که به هیترهای اتش درون نیز معروفند، برای تولید گرما در سالن هایی که دارای تهویه مناسبی نمی باشند و یا طیور در سنین پایینی هستند مورد استفاده قرار میگیرند. این هیترها در گوشه ای از سالن قرار گرفته و با استفاده از فن هایی مخصوص گرمای پاک تولیدی توسط انها به محیط منتقل میشود . ممکن است در برخی از مناطق سالن گرما به خوبی منتقل نشود که در نتیجهی آن از دستگاه هایی دیگر در قسمت های اشاره شده به منظور افزایش گرمای تولیدی استفاده میکنند .

- هیترهای تابشی : مدرن ترین نوع هیترها ، هیترهای تابشی می باشند که از سقف اویزان شده و گرما را به صورت نقطه ای به جسم مد نظر می تابانند . این نوع هیترها بهینه ترین نوع گرمایش را ایجاد میکنند ولی به دلیل هزینه ی راه اندازی بالا فقط در سالن های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند .

تجهیزات سرمایشی :

همانطور که طیور نسبت به سرما بسیار حساسند ، نسبت به گرما نیز حساس بوده و گرمای زیاد سبب ایجاد تنش های دمای و ایجاد حالت خفگی در طیور خواهد شد. بدین ترتیب باید شرایطی اتخاذ شود که در فصول گرم سال نیز سالن دمایی کنترل شده داشته باشد .

بدین منظور از موارد زیر استفاده میشود :

فن ها و هواکش ها : فن ها و هواکش ها همواره در سالن های پرورشی باید موجود باشند و هوای داخلی را خارج کرده و جریان هوا را ایجاد کنند . این فن ها با این عمل در خنک سازی سالن نیز تاثیر گذار می باشند .

دیوارهای پد سلولی : این نوع از دیوار ها در قسمتی مشخص از دیوار سالن قرار میگیرند. این دیواره ها دارای کاغذی به نام کاغذ کرافت هستند که آب را در خود به میزان چندین برابر وزن خود جذب می کند. سپس با استفاده از فن های مخصوصی هوا از بین این دیواره ها عبور داده میشود و در نتیجه هوای خنکی را در داخل سالن مهیا می کنند .

 

  • ۰۰/۰۵/۰۱
  • دستگاه جوجه کشی هواباتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی